Pengikut Kembali Pulang

Isnin, 5 Mac 2012

MONOLOG HIDUP SENDIRI

Apakah yang dimahukan dalam hidup ini?
Aku bertanya pada diri
Dan bertanya lagi
Berulang kali.

Masih ada harapankah di dunia ini?
Aku melihat pada diri
Yang masih sendiri
Belum pasti.

Apakah erti kebahagiaan dalam hayat ini?
Aku berkata pada diri
Kalau mencuba lagi
Bersediakah diri?

Masih ada kesabarankah di saat ini?
Aku menyoal pada diri
Untuk kekal berdiri
Berdepan realiti.

Apakah yang dicari dalam perjalanan ini?
Aku bersahaja pada diri
Selagi nafas terisi
Bertahan lagi.

Masih ada peluangkah di dimensi ini?
Aku merenung pada diri
Walau penat menyendiri
Bersabarlah hati.

                                                                                                                                                                         

Tiada ulasan: