Pengikut Kembali Pulang

Isnin, 28 Mac 2011

IDEALISME CINTA (TAPI BUKAN AKU)

Aku pada masa dahulu idealisme dalam soal cinta.

"Saya suka awak. Awak suka saya. Kita sama-sama jatuh cinta dan bersama selamanya."

Sekarang mungkin tidak lagi begitu.


Idealisme sesuai untuk orang lain.

Ibu bapaku.

Saudara-maraku.

Kawan-kawanku.

Tapi bukan aku.


Terima kasih kepada orang yang aku pernah suka.

Terima kasih kepada orang yang aku pernah jumpa.

Terima kasih kepada orang yang berkongsi cerita.

Kerana setiap satu daripada mereka telah membuka mataku.


Terima kasih kepada Tuhan yang Maha Besar.

Memberi aku kesibukan kerja.

Memberi aku perkara yang lebih penting daripada apa yang saya kejarkan selama ini.

Memberi aku satu realiti.

Memberi aku kegagalan, kerana orang yang tidak pernah gagal tidak akan pernah berjaya.


Lain orang, lain takdirnya.

Takdir orang, semudah dapat semudah kata.

Cukup ideal.

Takdir aku, banyak benda perlu diambil kira.

Cukup realistik.


Orang kata, biarkan ianya berlalu.

Sampai masa, ianya akan datang sendiri.

Tapi, bukankah kita perlu berusaha ke arahnya?

Aku sudah berusaha.

Dan silap aku menganggap diri akan dapat apa yang orang lain dapat.


Aku masih sayangkan idealisme walaupun dihimpit realisme.

Aku tidak akan berputus asa memperjuangkan cinta.

Aku tidak akan melatah walaupun sering kecewa.

Aku tidak akan berubah pendirian walaupun terluka.


Situasi sama seperti baju pengantin.

Baju pengantin dibuat bukan untuk si pembuat.

Baju pengantin dibuat untuk dipakai orang lain.

Begitu juga dengan idealisme cinta dan aku.


Aku pejuang idealisme cinta.

Idealisme cinta untuk orang lain.

Tapi bukan aku.


(Diinspirasikan daripada lagu Kerispatih - Tapi Bukan Aku)

"Semoga saja akan kau dapati hati yg tulus mencintaimu. Tapi bukan aku."


6 ulasan:

Arif Dzulkifli berkata...

macam frust bercinta je bang..haha

Anwar Junichi berkata...

Boleh la... Haha. Macam tak kunjung abis frust. Nanti orang buat rebound, jadi salah pulak kan...

Arif Dzulkifli berkata...

haha..rilek2 dah ar..bunga banyak lagi bro..bunga taik ayam pun bunga jgak..haha

Anwar Junichi berkata...

Pasal jenis bunga tu no komen... =P

Tanpa Nama berkata...

ku suke tang lagu tuh jek...agaaga..(sabo jack sabo)

Anwar Junichi berkata...

Samil: Hahaha dem... Suka tang lagu jer. kenapa aku nak sabo. part tu aku blur. =P